Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

83. Επιθεώρηση Φυλακών

     Ύστερα από δέκα πέντε ημέρες ζήτησε ο Β. να επισκεφθούμε τις νέες φυλακές στον Αυλώνα. Προηγήθηκα πρωΐ-πρωΐ με τζιπ και κατά τις 11 θα ερχόταν ο Β. με ελικόπτερο. Διοικητής ήταν ένας ταγματάρχης Μ., εξ υπαξιωματικών, φιλότιμος κι εργατικός, ο οποίος μου ανέφερε ότι στην πτέρυγα των αξιωματικών κρατείται ο αντισυνταγματάρχης Χωροφυλακής Γλ. Γεώργιος με τον οποίο είχα συνεργασθεί προηγούμενα στην ασφαλή μεταγωγή από τις φυλακές Μπογιατίου στο ακροατήριο του Στρατοδικείου μιας ομάδας προφυλακισμένων αξιωματικών της ΕΣΑ Ιωαννίδη, αλλάζοντας καθημερινά τα δρομολόγια μεταγωγής που συνόδευα κι εγώ χωρίς κανείς να γνωρίζει ποιο δρομολόγιο θα κάνουμε κάθε ημέρα. Ζήτησα να τον δω και μόνοι στο γραφείο μου ανέφερε ότι ήταν τοποθετημένος στο υπουργείο Δικαιοσύνης και προϊστάμενος των Τμημάτων Φρουρών των Φυλακών όλης της χώρας.

     Σαν τέτοιος θεωρήθηκε από τον αντεπίτροπο του Στρατοδικείου Ζ., τον ανισόρροπο και νομικά ανεπαρκή, που θέλοντας να τον ξεφορτωθεί το Στρατολογικό Σώμα συνηγόρησε για τη συμμετοχή του σε διαγωνισμό Δικ.Συμβούλων, υπεύθυνος της αποδράσεως από τις φυλακές Κορυδαλού του Μπόλαρη που ήταν ένα από τα πρωτοπαλήκαρα του Ιωαννίδη. Του συνέστησα να παρουσιασθεί στον Β. και να παραπονεθεί. Πράγματι ήρθε σε λίγο ο Β. κι αφού επιθεωρήσαμε την πτέρυγα των φυλακισμένων πήγαμε στο γραφείο του Διοικητού για να συζητήσουμε τις τυχόν ελλείψεις στην αρχική λειτουργία της φυλακής.
     Εκεί λοιπόν, ο Μ. ανέφερε στον Β. ότι "έχομε προφυλακισμένο κι έναν αντισυνταγματάρχη της Χωροφυλακής που θέλει να τον δει". Ο Β. κοιτάζοντάς με ρώτησε "έχομε εμείς καμμιά δουλειά με τη Χωροφυλακή;" Απάντησα καταφατικά, προσθέτοντας ότι και η χωροφυλακή υπάγεται στις διατάξεις του ΣΠΚ και εφ' όσον κρατείται στις φυλακές που εμείς εποπτεύουμε, έχομε υποχρέωση να τον δούμε. Βρίσκοντας λογική την άποψή μου διέταξε να τον φέρουν.
     Ο Γλ. με έγγραφα στοιχεία απέδειξε την προηγούμενη αξιόλογη υπηρεσία του και αναφέρθηκε στο άδικο της κράτησής του. Σ' αυτά πρόσθεσα κι εγώ τα της προηγούμενης συνεργασίας μου με αυτόν σε δύσκολες και πονηρές ακόμα ημέρες και έθεσα το ερώτημα "αν ένας κρατούμενος στην Κομοτηνή αποδράσει θα φταίει ο Γλ.; Αν είναι αυτή η λογική του Ζ., τότε να προφυλακίσουμε και τον εργοστασιάρχη που κάνει τις σφαίρες και τις οβίδες". Παρατήρησα ότι το πρόσωπο του Β. κοκκίνησε από οργή, δείγμα της αναγνώρισης του δίκαιου αιτήματος του Γλ., οπότε μου είπε "κάνε ότι είναι αναγκαίο για την αποφυλάκισή του" κι αφού δεν υπήρχε άλλο θέμα έφυγε με το ελικόπτερο για επιθεώρηση άλλης μονάδος.
     Παράγγειλα στον Μ. να ετοιμάσει ότι δικαιολογητικά χρειάζονται και να μου τα στείλει την επομένη με έκτακτο αγγελιοφόρο στο γραφείο μου. Και πράγματι την ίδια ημέρα κατέβηκα στο Στρατοδικείο, συζήτησα το θέμα με τον Βασ.Επίτροπο και τον Πρόεδρο και με απόφαση του Δικ.Συμβουλίου, διεκόπη η προφυλάκιση του Γλ. και την ίδια μέρα αποφυλακίστηκε. Μετά από μια εβδομάδα ειδοποιήθηκα από την πύλη ότι θέλει να με δει ένας αντισυνταγματάρχης. Έδωσα το ελεύθερο της εισόδου και σε λίγο εμφανίστηκε ο Γλ. για να με ευχαριστήσει.  
      Αφού ήπιαμε τον καφέ σηκώθηκε ο Γλ. να φύγει και πριν βγεί από την πόρτα με ρώτησε αν έχω δικό μου σπίτι. Του είπα ότι από διετίας εκκρεμεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών αίτησή μου για δάνειο, πλην δεν αναμένω τίποτε. Μετά δύο ημέρες μου έφερε μια σειρά εντύπων του ταμείου αυτού κι επέμενε να τα συμπληρώσω και να του τα δώσω, αρνούμενος με πείσμα να μου αποκαλύψει τι τα θέλει. Πήρε τα έντυπα συμπληρωμένα κι έφυγε, σε δέκα δε ημέρες μου έφερε την απόφαση του Ταμείου με την οποία μου είχε εγκριθεί δάνειο 25ετούς διάρκειας 900.000 δραχμών. Απορώντας, τον ρώτησα πως τα κατάφερε και μου απάντησε ότι ο σύγαμπρός του ήταν Πρόεδρος του Ταμείου αυτού.
     Έκτοτε τον είδα με προηγούμενο τηλεφώνημά μου, στο Ηράκλειο.  Ας είσαι καλά Γιώργη Γλ. Με το δάνειο αυτό αγόρασα το σπίτι στο Χαλάνδρι, άσχετα αν τελικά μου κόστισε πενταπλάσια.


Συνεχίζεται...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου